A „postaláda” nem változott, csak a „kulcs” lett biztonságosabb

Az adóügyek többsége elektronikusan is intézhető a NAV felületein: legyen szó az szja-tervezet beadásáról, az 1+1 százalékos rendelkezésről, adózással kapcsolatos információk lekérdezéséről, űrlapok beküldéséről, esetleg a gépjárműadó befizetéséről. A NAV által küldött elektronikus levelek eléréséhez szükséges tárhely, valamint a hivatal online portáljainak elérhetősége nem változott, csak a rendszerek ügyfélazonosítása lett biztonságosabb.

Többen kérnek személyesen segítséget azért, mert nem tudják megnyitni a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól (NAV) elektronikusan kapott iratot. Az ügyfélszolgálatokon dolgozó szakemberek tapasztalata szerint a problémát jellemzően az okozza, hogy a dokumentumot tévesen az Ügyfélkapu azonosítás adminisztrációs honlapján belépve keresik. Érdemes tehát tisztázni, hogy aki az ertesites@tarhely.gov.hu e-mail-címről értesítést kap hivatalos irat érkezéséről, amelynek feladója a NAV, változatlanul a https://tarhely.gov.hu oldalon tudja megnyitni.

2025. január 16-tól az alábbi módokon tudják azonosítani magukat az ügyfelek az elektronikus ügyintézési felületek eléréséhez:

·         DÁP-azonosítás (Digitális Állampolgár mobilalkalmazással), vagy

·         Ügyfélkapu +-azonosítás (hitelesítő alkalmazással vagy e-mailes hitelesítéssel).

A Digitális Állampolgár alkalmazásba a https://dap.gov.hu/ oldalon írtak szerint tud regisztrálni. Ha az Ügyfélkapu+-azonosítást választaná, keresse fel a https://ugyfelkapu.gov.hu/ weboldalt.

Aki még nem regisztrált az Ügyfélkapu+-ra vagy a DÁP-ra, érdemes mielőbb megtennie, hiszen enélkül nem tud élni az elektronikus ügyintézés előnyeivel. A regisztrációt követően a NAV számos online szolgáltatása azonnal elérhetővé válik.

A NAV honlapjáról (https://nav.gov.hu/ugyfeliranytu/nav-online) többek között az alábbi online intézhető ügyek érhetőek el:

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Kelet-budapesti Adó- és Vámigazgatósága